"ALL ABOUT BLADE AND STICK" Oδός: Νιρβάνα 34 - Κάτω Πατήσια - 211.21.36.521 e-mail: fmagreece@gmail.com

Τρίτη 15 Ιουλίου 2014

2014 - Συνέντευξη του Μιχάλη Κοσσυβάκη στο SpiritWorks.gr

H ομάδα του Spiritworks επισκέφθηκε ένα από τα κορυφαία ονόματα στον χώρο των πολεμικών τεχνών, τον κ. Κοσσυβάκη ο οποίος μας δέχτηκε στην σχολή του και μας ταξίδεψε μέσα από φωτογραφίες, βιβλία και πολλές ενδιαφέρουσες ιστορίες στον Ελληνικό κόσμο των φιλιππινέζικων πολεμικών τεχνών. Ήταν τιμή μας και τον ευχαριστούμε πολύ που δέχτηκε να μας παραχωρήσει μία συνέντευξη "πραγματικά" εφ'όλης της ύλης.
Απολαύστε παρακάτω την συνέντευξη με πλούσιο φωτογραφικό υλικό.


Spiritworks: Κ. Κοσσυβάκη, σας καλωσορίζουμε στο spiritworks και σας ευχαριστούμε για την συνέντευξη που μας παραχωρείτε. 
Παρατηρούμε μια συνεχή αύξηση του ενδιαφέροντος, σημαντικής μερίδας ανθρώπων του χώρου, για τις Φιλιππινέζικες Πολεμικές τέχνες. Που οφείλεται κατά την γνώμη σας;

M.Kοσσυβάκης: Εγώ σας ευχαριστώ, για την τιμή της επιλογής στο πρόσωπό μου και την ευκαιρία που μου δίνετε να επικοινωνήσω με τους πολυάριθμους επισκέπτες του portal σας.

Σχετικά με το ερώτημά σου, πρέπει να σου αναφέρω αρχικά, πως οι Φιλιππινέζικες Πολεμικές τέχνες, υπάρχουν και αναπτύσσονται δυναμικά στις ΗΠΑ, από τις αρχές της δεκαετίας του 70. 

Με την μετανάστευση αρκετών Φιλιππινέζων δασκάλων και την διδασκαλία τους στη Δύση, εδώ και πολλά έτη οι Φιλιππινέζικες Πολεμικές τέχνες (ΦΠΤ) βρίσκονται σε τεράστια εξάπλωση και τυγχάνουν μεγάλης εκτίμησης και αποδοχής από πάρα πολλές και διαφορετικές πολεμικές τέχνες και επίσημης αναγνώρισης και από κυβερνήσεις. (οι Navy Seals, το FBI, τα SWAT, η SERT κ.α εκπαιδεύονται σε αυτές).

Μεγάλες προσωπικότητες του χώρου των σύγχρονων πολεμικών τεχνών, έχουν επηρεαστεί από αυτή την ιδιαίτερη τεχνοτροπία στην δημιουργία των στυλ τους, όπως ο Βruce Lee για το Jeed Kune Do, o Εd Parker για το Κenpo, o Andriano Emperando για το Kajukenbo κ.α.

Στα περισσότερα κράτη της Ευρώπης εδώ και πολλά χρόνια, σημειώνουν μεγάλη άνοδο και δημοτικότητα, αλλά και σε χώρες όπως στο Ισραήλ, στη Ταϊλάνδη, στο Χονγκ Κονγκ, στη Βραζιλία, στο Μεξικό, αρχίζουν να γίνονται αρκετά δημοφιλείς.

Αν παρατηρήσεις, όλα τα διεθνή έντυπα και ηλεκτρονικά περιοδικά των πολεμικών τεχνών, υπάρχουν πια σε κάθε τεύχος, παρουσιάσεις των ΦΠΤ και της τεχνοτροπίας τους.

Στην Ελλάδα, αν και πρωτοεμφανίστηκαν το 1994, η μεγάλη έκρηξη δημοτικότητας τους, (αναφέρομαι κυρίως σε εκτενή κάλυψη από περιοδικά του χώρου μας) έγινε τον Νοέμβριο του 2003 στο σεμινάριο που διοργάνωσα με καλεσμένο από τις ΗΠΑ τον Ray Dionaldo, ιδρυτή του Filipino Combat Systems. Mιλάω για ένα σεμινάριο που συγκέντρωσε 207 συμμετέχοντες, ανάμεσά τους 67 δασκάλους Πολεμικών τεχνών από πολλά και διαφορετικά στυλ. Ένα σεμινάριο που αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ συμμετοχών για τις Φιλιππινέζικες πολεμικές τέχνες, όταν τα προηγούμενα σεμινάρια του είδους στην χώρα μας, μάζευαν 20 με 40 συμμετέχοντες.

Από τότε, οι Φιλιππινέζικες Πολεμικές τέχνες πέρασαν και στη χώρα μας, σε ένα άλλο στάδιο εξέλιξης, συνεχώς και σταθερά αυξανόμενο.
Θεωρώ πως χρόνο με τον χρόνο, το ενδιαφέρον του κόσμου, ειδικά όσων προσανατολίζονται ή αναζητούν ουσιαστική και ρεαλιστική τέχνη αυτοάμυνας, θα μεγαλώνει διαρκώς. Γεγονός που θεωρώ δίκαιο και αναμενόμενο.

Spiritworks: Πως καταφέρατε τέτοια εντυπωσιακή διαφορά, σε σχέση με το παρελθόν; Να υποθέσω πως ο εισηγητής που επιλέξατε ήταν πολύ γνωστός στην Ελλάδα;

Μ.Κ.: Απεναντίας. Τόσο οι ΦΠΤ όπως πρωτοείπα, είχαν πολύ χαμηλή αναγνώριση, όσο και ο Ray Dionaldo ήταν παντελώς άγνωστος στην χώρα μας. Να σημειωθεί πως ήταν το πρώτο του ταξίδι στην Ευρώπη. Το δε FCS υπήρχε μόνο σε κάποιες πόλεις των ΗΠΑ και στο Πουέρτο Ρίκο.

Η επιλογή μου έγινε, με βάση τα εξής κριτήρια:
A. Αν και το FCS δεν ήταν τότε ένα δομημένο στυλ, πχ δεν είχε καν συγκεκριμένη ύλη, πόσο μάλλον καταγεγραμμένη ανά επίπεδο, διέκρινα μια διαφορετικότητα από τις άλλες ΦΠΤ, και μια σύγχρονη αντίληψη παρουσίασής τους, ο δε Ray Dionaldo έχει δεινές εκτελεστικές ικανότητες. 
Παρ’ ότι το όλο εγχείρημα της διοργάνωσης ήταν ρίσκο, ήμουν βέβαιος πως θα εντυπωσίαζε τους συμμετέχοντες.

Β. Βρίσκομαι ενεργά στον χώρο των πολεμικών τεχνών από το 1974. Τις επέλεξα για το επάγγελμά μου, το οποίο είναι το κύριο και αποκλειστικό, από το 1985 που άνοιξα την πρώτη μου σχολή. Αυτόν τον χώρο τον λατρεύω. Έτσι σε κάθε μου εγχείρημα, υπάρχει περίσσιο μεράκι, τοποθέτηση μεγάλης ενέργειας σε χρόνο και διάθεση, και έντονη πίστη. Αυτό με κάνει να διακινδυνεύω, λόγω της καινοτομίας και του υψηλού κόστους που είχαν όλες οι διοργανώσεις μου.

Οι ΦΠΤ είναι ξεκάθαρη και απόλυτα συνειδητοποιημένη επιλογή μου. Ετσι, εμπιστεύτηκα το ένστικτό μου, φιλοξένησα όχι μόνο τον Ray Dionaldo, αλλά ακόμα 3 εκπαιδευτές της τέχνης από τις ΗΠΑ, διάλεξα τον πολυτελή χώρο γνωστού ξενοδοχείου της Αθήνας για την διενέργεια του σεμιναρίου, παρείχα πλούσιο μπουφέ στους συμμετέχοντες και αρκετά ακόμα, καινοφανή για την εποχή, που ανέβασαν κατά πολύ την δαπάνη…

Εκ του αποτελέσματος, δικαιώθηκα.

Spiritworks: Έκτοτε η πορεία του Filipino Combat Systems στη χώρα μας, ποια είναι;

Μ.Κ: Παρ’ όλη την μεγάλη (και απρόσμενη απ’ όλους) επιτυχία του 1ου σεμιναρίου FCS, υπήρχε η δυσάρεστη πραγματικότητα όπως προανέφερα, οι ΦΠΤ να είναι σχεδόν άγνωστες στην χώρα μας.

Αυτό έπρεπε ν΄αλλάξει.

Τον Ιανουάριο του 2004, με την επιστροφή μου από το αργηγείο του FCS στις ΗΠΑ, ίδρυσα το FCS GREECE και αποφάσισα, ν’ αρχίσω να διδάσκω και ανοιχτά την τέχνη ως αντιπρόσωπός της, και να θέσω σε λειτουργία μια σειρά πρωτοβουλιών και ενεργειών με σκοπό την εξάπλωσή της. 
Μέσα από ανοιχτά σεμινάρια σε σχολές, την δημιουργία σχολών Εκπαιδευτών, την συγγραφή και δημοσίευση ειδικών άρθρων σε περιοδικά του χώρου, την συμμετοχή σε επιδείξεις…

Πρέπει να σου πω, πως σε αυτή την αρχική προσπάθεια, συνάντησα ένα ομιχλώδες τοπίο (που βασιζόταν κυρίως στην άγνοια) σε ότι αφορούσε την αποδοχή του χώρου των ΠΤ για την αδιαμφισβήτητη υπεροχή των ΦΠΤ στην γνώση των αντικείμενων μαχαίρι και ραβδί (χρήση, εφαρμογή και αντιμετώπιση).

Άρα ένας από τους πρωταρχικούς σκοπούς και στόχους μου ήταν να γίνει αδιαμφισβήτητο το γεγονός, ότι οι Φιλιππινέζικες Πολεμικές Τέχνες στο σύνολο τους, ασχολούνται με την μάχιμη χρήση και εφαρμογή του μαχαιριού και του ραβδιού σε ποσοστό ύλης, εξοικείωσης, εκπαίδευσης και γνώσης όσο καμία άλλη τεχνοτροπία και καμιά άλλη Πολεμική τέχνη (Κινέζικες, Ιαπωνικές, Κορεάτικες, Αμερικάνικες, Ευρωπαϊκές κλπ) και ειδικότερα να παρουσιαστεί η μοναδική εξειδίκευση και η βαθειά γνώση που έχει το FCS και το πρόγραμμα του FCS Greece σε αυτά τα αντικείμενα.

Το πόσο τα κατάφερα, νομίζω έχει καταγραφεί και ένα από τα αποτελέσματα είναι και η επιλογή σας στο πρόσωπό μου γι' αυτή την συνέντευξη.

Σε αυτά τα 11 χρόνια, έχω διδάξει σε πάνω από 1.000 (χίλια) ανοιχτά και κλειστά σεμινάρια στην Ελλάδα και την Ευρώπη και πέρα από αυτό τον γιγάντιο αριθμό, κατέχω σχεδόν όλα τα ρεκόρ που αφορούν τις ΦΠΤ στη χώρα μας στην 20ετή ύπαρξή τους.

Ρεκόρ συμμετοχών σε διοργάνωση σεμιναρίου με ξένο εισηγητή (2003 – 207 συμμετοχές)
Ρεκόρ συμμετοχών σε σεμινάριο από Έλληνα Εκπαιδευτή (2013 – 87 συμμετέχοντες στο 2ο Ανοιχτό σεμινάριο Φιλιππινέζικων Πολεμικών τεχνών Βορείου Ελλάδος, που δίδαξα στη Θεσσαλονίκη)
Ρεκόρ ανάπτυξης σχολών και εστιών εκπαίδευσης ενός στυλ (28)
Ρεκόρ εκπροσώπησης στο εξωτερικό με καθοδήγηση Έλληνα εκπαιδευτή (13 σχολές και εστίες εκπαίδευσης στην Πολωνία και 1 σχολή στην Ουαλία)
Ρεκόρ συμμετοχής δασκάλων σε σεμινάριο με ξένο εισηγητή (2003 - 67)
Ρεκόρ συμμετοχής δασκάλων σε σεμινάριο με εισηγητή Ελληνα Εκπαιδευτή (2014 – 22, σε σεμινάριο που δίδαξα στη σχολή μου)

Όλα τα παραπάνω που σου αναφέρω, είναι δημοσιευμένα και με πλούσια φωτογραφική κάλυψη.

Πρέπει να καταθέσω, ότι δεν ήταν καθόλου εύκολη και ξεκούραστη διαδικασία, όμως καμία στιγμή δεν σταμάτησα να προσπαθώ και να κινούμαι προς αυτή την κατεύθυνση, παρ’ όλες αντιξοότητες (τις μικρές και μεγάλες).

Spiritworks: Αντιξοότητες;

Μ.Κ.: (Γέλιο) Πέρα και πάνω από τα γνωστά “φιλικά” αλλά και εχθρικά μαχαιρώματα, που ανέκαθεν υπήρχαν στον χώρο μας, τα οποία κάποιες φορές απαιτούν γερό στομάχι για ν’ αντιμετωπισθούν και ξεπεραστούν, οι βασικές αντιξοότητες ήταν 2.

Α. Όταν αποφασίζεις να ηγηθείς μιας τέτοιας προσπάθειας, της ανάπτυξης και προώθησης δηλαδή μιας Πολεμικής Τέχνης, πόσο μάλλον πρωτοεμφανιζόμενης και άγνωστης όπως το FCS και ενός νέου προγράμματος όπως το FCS Greece, πρέπει εκτός από τις ικανότητες που απαιτείται να έχεις σε πολλούς τομείς και την διάθεση για πολλή και σκληρή δουλειά, να θυσιάσεις πολύ από τον προσωπικό σου χρόνο και να τον καταθέσεις αδιαμαρτύρητα, ευχάριστα θα έλεγα, για την επίτευξη αυτού του σκοπού και στόχου. Η έδρα μου τότε ήταν στην Πάτρα και το πρόγραμμα μου ήταν ήδη γεμάτο, από την πολύωρη παρουσία μου στο γυμναστήριο μου, τα πολλά και καθημερινά γκρουπ μου στο Κarate – Kick Boxing – Aυτοάμυνα…
Παρ’ όλα αυτά, βρισκόμουν στην Αθήνα, για να διδάξω, από Παρασκευή απόγευμα έως και Κυριακή βράδυ κάθε βδομάδα ανελλιπώς, έως το 2008 που επέστρεψα οριστικά, στην γενέτειρά μου.

Β. Τον Νοέμβριο του 2008, στην 6η συνεχόμενη ετήσια άφιξη του Ray Dionaldo στην Ελλάδα, διοργανώνω το 1ο Ευρωπαικό συνέδριο του FCS, με την συμμετοχή αντιπροσώπων από 10 χώρες. (Όλες πλην της Ουγγαρίας) 
Για λόγους που δεν είναι στην ιδιοσυγκρασία μου να αναφέρω, οι τότε μαθητές μου, μιλώ για τα μέλη των σχολών εκπαιδευτών του FCS Greece, κυρίως σχολάρχες, συναντιούνται κρυφά από μένα, με τον ιδρυτή της τέχνης, με σκοπό να με παραγκωνίσουν. Ο Ray, ξεχνώντας τα 6 χρόνια προσφοράς μου, αποφάσισε να συνδράμει στον δόλο των τότε μαθητών μου.

Όπως καταλαβαίνεις η συνεργασία μου μαζί του, σταματά οριστικά.

Για την ιστορία να αναφέρω, χωρίς να μου ανακοινωθεί ποτέ, τίποτα από τον ίδιο. 

Από τότε, κάποιοι από τους πρώην μαθητές του,–καταθέτω την άποψή μου ως ο επί χρόνια Δάσκαλός τους, ξεκινώντας τους σε ότι αφορά τις ΦΠΤ από το μηδέν- "συνεχίζουν" να “διδάσκουν” ασυντόνιστα και απρογραμμάτιστα το FCS, χωρίς συνεχή καθοδήγηση και ουσιαστικό έλεγχο, και φυσικά χωρίς δομημένη συλλογικά τεχνική και διαρκή εκπαίδευση.

Εγώ συνεχίζω να διδάσκω το πρόγραμμα του FCS Greece, το οποίο στην ύλη του εμπεριέχει, παρουσιάζει και αναλύει πλήρως όλη την προκαθορισμένη κύρια ύλη του FCS όπως αυτή καθορίστηκε από το αρχηγείο της τέχνης το 2005, με όλες τις αλλαγές και τροποποιήσεις στην εξέλιξη της, από τον ιδρυτή της στα επόμενα χρόνια,

καθώς και τεχνικές, ασκήσεις, αρχές και μεθόδους προπόνησης που διδάχτηκα από τον Ray Dionaldo σε Ελλάδα, ΗΠΑ, Αγγλία, Ιταλία, Γαλλία, Βέλγιο, Ουγγαρία...

Επιπλέον περιλαμβάνει αρκετές πληροφορίες και γνώσεις από πολλές άλλες ΦΠΤ που έχω διδαχτεί (ξεκινώντας την εξειδίκευσή μου το 1991), από Tuhon, Grand Masters, Μasters, Guro και Ιnstructors, που είναι ενταγμένες στο πρόγραμμα μας, και κατάλληλα διαρθρωμένες, οι οποίες είναι χρήσιμες και απαραίτητες στην πληρέστερη και σφαιρικότερη γνώση των σπουδαστών – μελών μας.

Spiritworks: Κε Κοσσυβάκη, πείτε μας, ποια είναι η εικόνα του FCS Greece σήμερα;

Μ.Κ.: Η οικογένεια του FCS Greece, αποτελείται από μέλη και φίλους που προερχόμαστε από πολλά και διαφορετικά υπόβαθρα συστημάτων των Πολεμικών τεχνών και των μαχητικών σπορ και αυτό που κυρίως μας ενώνει είναι η αγάπη μας και η θέληση μας για μάθηση και εξειδικευμένη γνώση στην μάχιμη χρήση κ εφαρμογή του μαχαιριού και του ραβδιού και της άοπλης αντιμετώπισης τους.

Παράλληλα είναι έντονη η απροθυμία μας να εμπλακούμε σε πρακτικές που αποθαρρύνουν και πνίγουν την ανάπτυξη και την εξέλιξη, και ο κινητήριος μοχλός μας παραμένει η ελεύθερη έκφραση σε μια πορεία αδιάκοπης διαδικασίας μάθησης και αναζήτησης ουσιαστικής γνώσης και ενημέρωσης από όπου και αν προέρχεται χωρίς κανένα «σύμπλεγμα», περιορισμό και προκατάληψη.

Η φιλοσοφία του FCS Greece είναι η ομαδική δουλειά και σκοπός και στόχος μου ήταν, είναι και θα παραμείνει, η δημιουργία μιας ισχυρής ομάδας (που συνεχώς διευρύνεται) που θα απαρτίζεται από ανθρώπους που ακολουθούν την θεμελιώδη αρχή και κατεύθυνση της παρατεταμένης παιδείας και την θέληση να θητεύσουν με την μέγιστη δυνατή συλλογικότητα, παραγωγικότητα, ομοιογένεια και απόδοση προς όφελος ΟΛΩΝ των σπουδαστών, μελών και φίλων του FCS Greece.

Αυτή την στιγμή που σου δίνω τη συνέντευξη, είναι μαζί μου και μέλη αυτής της οικογένειας (με τυχαία σειρά) οι σχολάρχες Μπάμπης Τσολάκης - Αιγάλεω, Αντώνης Κουτσογιάννης - Τριανδρία, Παναγιώτης Χατζόπουλος – Θέρμη, Γιώργος Κοκκινόπουλος – Εύοσμος, Μιχάλης Γεωργιάδης – Χαριλάου, Θοδωρής Αετόπουλος - Καλαμαριά, Γιάννης Αποστολίδης – Βέροια, ενώ με ιδιαίτερα μαθήματα ή ως βοηθοί διδάσκουν τα μέλη των σχολών εκπαιδευτών, Ηλίας Βικελής – Πειραιάς, Νίκος Ραφαήλ Πέτρου – Χαριλάου, Θωμάς Πολυζόπουλος – Βέροια, Κώστας Μπεζαϊτης – Καλογρέζα, Βαγγέλης Καμιζούλης – Αιγάλεω, Aνέστης Σοφός – Αχαρναί.

Το κάθε ένα από αυτά τα πρόσωπα, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, άλλος λιγότερο και άλλος περισσότερο, με βοήθησε ή με στήριξε και θέλω να τους απευθύνω και δημόσια τις ευχαριστίες μου.

Ήδη στις σχολές Εκπαιδευτών βρίσκονται δύο νέα μέλη, οι Γιάννης Παπαδόπουλος και Γιώργος Βακουφτσής οι οποίοι θα το εντάξουν στο πρόγραμμα των σχολών τους από Σεπτέμβριο, σε Ζωγράφου και Φυλή/Θήβα αντίστοιχα, ενώ μαθητεύουν σε σχολές μας, εκπαιδευτές άλλων τεχνών, όπως ο Δημήτρης Ζαχαρίας, ο Παναγιώτης Ζαγαλιώτης ο Παναγιώτης Σερεμετίδης και ο Γιάννης Βασιλόπουλος.

Στη νέα σχολή Εκπαιδευτών που ξεκινώ στις 14 Σεπτεμβρίου 2014, έχουν ήδη δηλώσει συμμετοχή και θα το εντάξουν προσεχώς στο πρόγραμμα των σχολών τους, στις περιοχές – Νικηφόρος Κοτρίδης - Μέγαρα / Μάνος Γκούζος και Σοφία Πετράκη - Βάρη / Χρήστος Κάκος - Αγρίνιο / Γρηγόρης Γιαννιτσάκης - Ανω Λιόσια / Γρηγόρης Χίτζιος – Δράμα…

Αναφέρομαι σε νέους και παλιούς σχολάρχες, από μικρή έως πολυετή εμπειρία που ξεπερνά τα 30 χρόνια στις πολεμικές τέχνες.

Αυτά έως τώρα, σε σχέση με την Ελλάδα.

Στο εξωτερικό, ήδη από το 2010, τα μέλη / Εκπαιδευτές της Πολωνικής Ομοσπονδίας Φιλιππινέζικων πολεμικών τεχνών, μαθητεύουν στο πρόγραμμα του FCS Greece που αφορά το μαχαίρι. Αυτή τη στιγμή είναι 13 σχολές και εστίες εκπαίδευσης στην Πολωνία και 1 σχολή στην Ουαλία. Τους επισκέπτομαι δυο φορές τον χρόνο και τους διδάσκω κυρίως υπό τη μορφή Intensive Seminars και Summer camps 4 έως 7 ημερών.

Spiritworks: Θεαματική εξέλιξη! Αναφερθήκατε σε σχολές Εκπαιδευτών και σε μια που ξεκινά τον προσεχή Σεπτέμβριο. Πείτε μας γι’ αυτό.

Μ.Κ.: Oι ΦΠΤ, σχεδόν στο σύνολό τους, αναπτύχθηκαν και διαδόθηκαν στη Δύση, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, μέσω σεμιναρίων. Ερχόταν κάποιος εισηγητής σε μια χώρα, παρέδιδε μια μικρή ύλη, και το επόμενο έτος, διόρθωνε και συμπλήρωνε. Έτσι με τα χρόνια, υπήρξαν οι πρώτοι πιστοποιημένοι Δυτικοί Εκπαιδευτές των Φιλιππινέζικων Πολεμικών τεχνών.

Στο FCS Greece γνωρίζουμε, ότι το συγκεκριμένο τμήμα της εκπαίδευσης στις Πολεμικές τέχνες (μάχη με μαχαίρια και ραβδιά και τρόποι άοπλης αντιμετώπισης τους) απαιτεί και προϋποθέτει την προσέγγιση με την πρέπουσα σοβαρότητα, βαρύτητα και υπευθυνότητα, και ότι είναι ένας πολύ δύσκολος και διαρκώς εξελισσόμενος τομέας που αξιώνει μεγάλη εμπειρία αλλά και εκτεταμένη εξειδίκευση που πρέπει συνεχώς να διευρύνεται και να επεκτείνεται.

Ο σχεδιασμός και η δομή της σχολών ακολουθούν τα πιο υψηλά διεθνή πρότυπα και αποτελούν μια ποιοτική και υπεύθυνη πρόταση για ανανέωση και αναβάθμιση της γνώσης και των ιδεών, για ασφαλείς και σωστές μεθόδους διδασκαλίας σε όλο το φάσμα αυτών των αντικειμένων.

Παρουσιάζονται και διδάσκονται πλήρως και αναλυτικά όλες οι σύγχρονες τεχνικές και μέθοδοι για την επιστημονική, θεωρητική και πρακτική τεκμηρίωση των προγραμμάτων του FCS Greece.

Οι σχολές αποτελούν σταθμό παρουσίασης των σωστών και λειτουργικών τρόπων χρήσης του μαχαιριού-ων και του ραβδιού-ων στην ένοπλη μαχητική εφαρμογή τους αλλά και στην άοπλη αντιμετώπισης τους.

Στο FCS Greece είμαστε σίγουροι ότι τέτοιες μορφές επικοινωνίας, συντελούν αποφασιστικά στην διακίνηση της γνώσης και αποτελούν όχημα μεταφοράς νέων ιδεών και σύγχρονης αντίληψης, ώστε να βελτιώνεται το γνωσιολογικό επίπεδο των εκπαιδευτών δασκάλων - προπονητών που δραστηριοποιούνται με τις Πολεμικές τέχνες.

Η συμμετοχή του κάθε εκπαιδευτή, στις σχολές του FCS Greece, τον βοηθά να εμπλουτίσει ή να προσθέσει στις ήδη υπάρχουσες γνώσεις του ή ακόμα και να επαναπροσδιορίσει ή και να εξελίξει κάποιες ή αρκετές από αυτές.

Από τους περίπου 70 που διδάσκουν (ή λένε ότι διδάσκουν) σήμερα ΦΠΤ στην Ελλάδα, περισσότεροι από τους 40 ήταν – είναι, πρώην και νυν μαθητές μου. Ολοι τους πέρασαν από μία ή περισσότερες σχολές εκπαιδευτών του FCS Greece.

Στα 11 χρόνια που διδάσκω ανοιχτά Φιλιππινέζικες Πολεμικές τέχνες, έχουν μαθητεύσει κοντά μου ή διδαχθεί από μένα, είτε ως σπουδαστές – είτε ως μέλη των σχολών εκπαιδευτών, είτε ως συμμετοχή σε σεμινάριά μου, πάνω από 130 εκπαιδευτές πολεμικών τεχνών, έως 8th Dan, από 70 και πλέον διαφορετικά στυλ και συστήματα πολεμικών τεχνών.

Σχετικά με την σχολή εκπαιδευτών που ξεκινά στις 14 Σεπτεμβρίου, είναι η δέκατηέβδομη σχολή και αφορά το πρώτο μέρος εκπαίδευσης του προγράμματός μας, σε σύνολο 40 ωρών που θα διδαχθούν σε 8 Κυριακές.

Ήδη ως τώρα, έχουν δηλώσει 8 εκπαιδευτές από Taekwondo – Krav Maga – Ju Jitsu – Shito Ryu – Muai Thai – Ed Parker’s Kenpo.

Ας επικοινωνήσει ο κάθε ενδιαφερόμενος μαζί μου στο email fmagreece@gmail.com

Spiritworks: Ποια είναι η άποψή σας, γενικά για τις Φιλιππινέζικες Πολεμικές τέχνες και πως βλέπετε την εξέλιξή τους στην Ελλάδα;

Μ.Κ.: Yπηρετώ ενεργά και αδιάκοπα τον χώρο των Πολεμικών τεχνών επί 40 χρόνια. Πάνω από τα 4/5 της ζωής μου.

Με το βάρος που έχει η θέση μου, και με την ισχύ που μου δίδει η γνώση και η εμπειρία μου, σεβόμενος την κάθε πολεμική τέχνη και αναγνωρίζοντας την προσφορά κάθε συστήματος και στυλ, δηλώνω πως είναι αδιαμφισβήτητη η υπεροχή των ΦΠΤ (άλλων λιγότερο, άλλων περισσότερο) στην γνώση και την εξειδίκευση των αντικειμένων μαχαίρι και ραβδί (χρήση, εφαρμογή και αντιμετώπιση).

Το γεγονός αυτό, έστω και καθυστερημένα, τις κατατάσσει και στην χώρα μας, απολύτως δικαιολογημένα, ανάμεσα στις τέχνες που πραγματεύονται ουσιαστικά τον τομέα της Αυτοάμυνας.

Κατά την γνώμη μου είναι απόλυτα εύλογη αυτή η προτίμηση των διαρκώς και περισσότερων ενδιαφερομένων, και πιστεύω πως θα είναι σταθερά ανοδική, γιατί ολοένα και περισσότερο στο χώρο μας, γίνεται κατανοητή αυτή η πραγματικότητα.

Σήμερα, αρκετά στυλ Φιλιππινέζικων Πολεμικών τεχνών, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, υπάρχουν στην Ελλάδα, δίδοντας ένα μεγάλο φάσμα επιλογής.

Spiritworks: Για κάποιον μη μυημένο, πως θα δίδατε ένα βασικό προσδιορισμό για το τι είναι Φιλιππινέζικες Πολεμικές τέχνες;

M.K.: Eίναι μια Φιλιππινέζικη τεχνοτροπία μάχης, γνωστή ευρύτερα με τους όρους “Arnis – Kali - Eskrima”.
Στις Φιλιππίνες, τα Υπουργεία Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, από το ’70 τις έχουν εντάξει επίσημα στο πρόγραμμα σπουδών των γυμνασίων και κολεγίων, ενώ είναι υποχρεωτική η εκπαίδευσή σε αυτές από τις Αστυνομικές και Στρατιωτικές Ακαδημίες.

Είναι μια τεχνοτροπία, που έγινε γνωστή για την μεγάλη εξειδίκευσή της στην οπλομαχία.

Παραδοσιακά ο ασκούμενος διδασκόταν πρώτα την χρήση των όπλων και μετά την άοπλη μάχη.

Η βασική διαφορά με τις άλλες πολεμικές τέχνες που ασχολούνται με τα όπλα, (Kendo, Kenjutsu, Iaido, Okinawa Kobudo, Ευρωπαϊκή ξιφασκία κλπ) είναι ότι ο ΦΠΤ διδάσκουν την χρήση όπλων που είναι πρακτικά στη σύγχρονη εποχή, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το μαχαίρι.

Στο άοπλο κομμάτι των Φιλιππινέζικων πολεμικών τεχνών, υπάρχουν κυρίως

Μano Mano = O γενικότερος όρος της άοπλης μάχης
Sikaran = Ειδικός όρος για την χρήση στην μάχη των ποδιών
Dumog = Ειδικός όρος για τον Φιλιππινέζικο τρόπο πάλης
Panantukan = Φιλιππινέζικη “βρώμικη” πυγμαχία.

Στον ένοπλο τομέα, συναντάμε κυρίως (αναφορά σε παραδοσιακά και σύγχρονα)

Impact Weapons

Baston / Οlici = κοντό ραβδί|
Βangow ή Sibat* = μακρύ ραβδί ή κοντάρι με λόγχη
Dulo Dulo = ραβδί παλάμης (σαν το γνωστό palm stick – Kubotan κλπ)
Τameng = Ασπίδα

Edged Weapons

Daga – Λεπίδα ή μαχαίρι
Balisong = Mαχαίρι πεταλούδα
Karambit = Αγκιστρωτή λεπίδα – μαχαίρι
Εspada = Σπαθί 
Sibat = *Ακόντιο

Flexible Weapons

Latigo = Μαστίγιο
Lubit = Σχοινί
Sarong = Παραδοσιακό περίβλημα μέσης (Κυρίως)
Cadena / Tanikala = Αλυσίδα 
Tabak-Toyok = Δύο ξύλα ενωμένα μεταξύ τους με σχοινί (Όπως τα γνωστά Nunchaku)

Επίσης σε κάθε κατηγορία, υπάρχουν τα λεγόμενα Ιmprovised (αυτοσχέδια) Weapons

Spiritworks: Πόσα διαφορετικά στυλ υπάρχουν παγκοσμίως και πόσα από αυτά μπορεί να βρει ο ενδιαφερόμενος στη χώρα μας;

M.K.: Στις Φιλιππίνες αμέτρητα, παγκοσμίως πάρα πολλά, και στην χώρα μας πλέον αρκετά.

Εξηγούμαι. Στις Φιλιππίνες αμέτρητα, λόγω του ότι υπάρχουν πολλά οικογενειακά στυλ. Λάβε υπόψη σου πως το αρχιπέλαγος των Φιλιππίνων, αποτελείται πάνω από 7.000 νησιά.

Παγκοσμίως, το διασημότερο και πιο ευρέως γνωστό, είναι το Modern Arnis που ίδρυσε ο Grand Master Remy Presas στις αρχές της δεκαετίας του 60. Αλλα γνωστά στυλ είναι το Doce Pares, το Balintawak Eskrima, το Pekiti Tirsia Kali, το Inosanto/Lacoste Kali κ.α

Στην Ελλάδα, εκπροσωπούνται και “εκπροσωπούνται”, κυρίως τα τελευταία χρόνια αρκετά στυλ και εκπαιδευτικά προγράμματα αμιγώς Φιλιππινέζικα ή επηρεασμένα από αυτά. Το πιο γνωστό, ως όνομα, στο Ελληνικό κοινό είναι το FCS, και το πιο διαδεδομένο, ως διδασκαλία σε σχολές και εστίες εκπαίδευσης, όγκο εκδηλώσεων – σεμιναρίων, αριθμό μελών, οργανωτική δομή κλπ, είναι αναμφίβολα το FCS Greece.

Όπως προείπα, υπάρχει πλέον ένας επαρκής αριθμός επιλογών για τον κάθε ενδιαφερόμενο.
(Στο blog μου, ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να διαβάσει στην σελίδα http://fmagreece.blogspot.gr/2014/03/blog-post_25.html ένα μακροσκελές και αναλυτικό άρθρο για την 20ετή ιστορία των ΦΠΤ στην Ελλάδα)

Spiritworks: Τι έχετε να συμβουλέψετε τον κάθε ενδιαφερόμενο ως βασικά κριτήρια της επιλογής ενός στυλ και μιας σχολής Φιλιππινέζικων Πολεμικών τεχνών; Πρέπει κατά την γνώμη σας να προσέξουν κάποια ιδιαίτερα σημεία;

Μ.Κ.: Δυστυχώς, υπάρχουν και στον χώρο των ΦΠΤ, συμπεριφορές, που αποτελούν προσβολή προς τον χώρο, εν γένει, των Πολεμικών τεχνών. Αναφέρομαι ενδεικτικά, σε φαινόμενα εκπροσώπων στυλ και συστημάτων που δεν εκθέτουν – δεν εμφανίζουν – δεν παρουσιάζουν, πουθενά το βιογραφικό, τον βαθμό και την πορεία τους!

Στην ουσία τώρα του ερωτήματός σου, παραθέτω ορισμένα πρωταρχικά και ζωτικά σημεία που χρειάζεται απαραιτήτως να προσέξει κάποιος, πριν την επιλογή σχολής και δασκάλου.

1. Γιατί ο εκπαιδευτής δεν παρουσιάζει πουθενά δημόσια, τον βαθμό που κατέχει, στην τέχνη που διδάσκει;
2. Γιατί ενώ δραστηριοποιείται στο ίντερνετ, (fb, blog, site...) απουσιάζει η οποιαδήποτε απόδοση της διαδρομής του στις ΦΠΤ;
3. Γιατί οι όποιες αναφορές στο παρελθόν του σχετικά με τις ΦΠΤ είναι αόριστες και θολές;
4. Γιατί, αναλογικά με τα χρόνια του στις ΦΠΤ, το έργο του είναι μικρό; (έχει βαθμό μαθητή, ελάχιστη συμμετοχή σε σεμινάρια κλπ)
5. Γιατί δεν έχει αποκτήσει τον βαθμό του εκπαιδευτή ΦΠΤ όταν έχει περάσει την 5ετή ενασχόληση με το στυλ που διδάσκει;
6. Γιατί δεν έχει βγεί ποτέ, ή το έχει πράξει σπάνια, στο εξωτερικό για την τέχνη που εκπροσωπεί;

Όταν γεννούνται τέτοια ερωτήματα, δεν χρειάζεται βαθύς στοχασμός για να καταλάβει ο καθένας ότι κάτι τουλάχιστον περίεργο, αν όχι ύποπτο, συμβαίνει και ν’ απομακρυνθεί.

Να σημειώσω, πως σε πρόσφατο άρθρο μου για την ιστορία των Φιλιππινέζικων πολεμικών τεχνών, ανακάλυψα:

Α. 22 άτομα που δηλώνουν εκπαιδευτές, ΧΩΡΙΣ αναγραφή του βαθμού που κατέχουν! (Σε μια μόνο οργάνωση, από τους 16 υπεύθυνους σχολών και εστιών εκπαίδευσης που παρουσιάζουν στο blog τους, απουσιάζει ο βαθμός στους 12 και το βιογραφικό τους, σε όλους!)

Β. 5 εκπαιδευτές ΧΩΡΙΣ καθόλου βιογραφικό!

Χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Όπως όλες οι πολεμικές τέχνες, έτσι και οι ΦΠΤ, δημιουργήθηκαν και σχεδιάστηκαν για αληθινή μάχη, και με τον καιρό, εξελίχθηκαν και μετασχηματίστηκαν σε μεθόδους αυτοάμυνας. Αυτή η “αλλαγή” δεν τις μετατόπισε διόλου από την ουσία της έννοιάς τους.

Εκπαιδεύουν τον ασκούμενο, τόσο σωματικά όσο και πνευματικά, στην εξουδετέρωση ή τον περιορισμό του αντιπάλου. Ολες αυτές οι μορφές, διδάσκουν και το πώς θα βλάψουν τον αντίπαλο, σε σημείο μη αναστρέψιμης ζημιάς, μόνιμης ολικής ή μερικής ανικανότητας, ακόμα και την τελική εξόντωση του θύτη. Πόσο μάλλον μια πολεμική τεχνοτροπία οπλομαχίας!

Δεν γίνεται μια τόσο σοβαρή υπόθεση και απόφαση να αφήνεται στην τύχη ανθρώπων που τους διακατέχει η ανευθυνότητα και το ψέμα ή μια θολή και αδιευκρίνιστη πραγματικότητα, αν προτιμάς.

Παράδειγμα: Πρόσφατα παρουσιάστηκε στο FB, ανάρτηση-πόστερ για σεμινάριο ΦΠΤ, στο οποίο ο εισηγητής δήλωνε εκπαιδευτής σε 2 στυλ ΦΠΤ, χωρίς να κατέχει αυτό τον βαθμό σε κανένα από τα 2!!! και χωρίς καν να ανήκει έστω και ως μέλος, σε οργάνωση της δεύτερης!

Τα παραδείγματα είναι δυστυχώς πάρα πολλά. Το ίντερνετ στην εποχή μας, δίδει τεράστιες δυνατότητες ακόμα και στον μέσο χρήστη. Ας τις εκμεταλλευτεί. Όταν επισκέπτεται κάποιος μια ιστοσελίδα ή ένα profile, και παρατηρεί ένα θολό βιογραφικό του εκπαιδευτή, ή και την πλήρη απουσία του, χωρίς βασικά στοιχεία της εκκίνησης και της διαδρομής του, χωρίς την αναγραφή του βαθμού που κατέχει… ας στρέψει αλλού την προσοχή του.

Spiritworks: Το FCS Greece ασχολείται μόνο με το μαχαίρι και το ραβδί κε Koσσυβάκη; Αν ναι γιατί τόση επιθυμία να μάθει κάποιος την χρήση αυτών των όπλων;

Μ.Κ.: Στο πρόγραμμα του FCS Greece υπάρχουν εξαιρετικές μέθοδοι άοπλης μάχης, όπως το Panantukan (Filipino “Dirty” Boxing), το Sikaran (Foot and Leg Fighting) το Dumog (Grappling Aspects) και το Mano Mano (Empty Hand Fighting) που είναι απόλυτα προσανατολισμένες στην επιβίωση μέσα από κάθε μορφή μάχης, αλλά αυτό που προάγουν περισσότερο οι εστίες εκπαίδευσης του FCS Greece είναι η μάχιμη χρήση κ εφαρμογή του μαχαιριού και του ραβδιού και η άοπλη αντιμετώπιση τους.

Οσο για το 2ο σκέλος της ερώτησης σου πρέπει να σου αναφέρω πως πιστεύουμε και υποστηρίζουμε με απόλυτο και κατηγορηματικό τρόπο την αντίληψη ότι για να μπορέσει κάποιος να αντιμετωπίσει άοπλος το μαχαίρι, επιβάλλεται να μάθει πρώτα την μάχιμη χρήση και εφαρμογή του μαχαιριού. Δηλαδή ο μόνος τρόπος να μάθει κάποιος να αμύνεται στο μαχαίρι είναι να ξέρει να το χρησιμοποιεί ο ίδιος.

Οι περισσότερες πολεμικές τέχνες δίνουν ελάχιστο βάρος στην εκπαίδευση αντιμετώπισης του μαχαιριού και διδάσκουν (στα προχωρημένα επίπεδα) κάποιες τεχνικές ενάντια σε επιθέσεις που εκείνες θεωρούν οικείες και πιθανές να συμβούν, ενώ αντίθετα στο FCS Greece o σπουδαστής μαθαίνει από την πρώτη στιγμή την πραγματικότητα σε κάθε παράμετρο της.

Το μαχαίρι είναι ένα πολύ επικίνδυνο όπλο που κινείται σε όλες τις γωνίες και μπορεί να τρυπήσει, να κόψει και να πλήξει και στην κατεύθυνση προς τον στόχο και στην επιστροφή του, αλλά και στην αλλαγή πορείας του.

Μπορεί να βρεθεί πανεύκολα, το κόστος απόκτησης του είναι μηδαμινό, να μεταφερθεί με ευχέρεια, να κρυφτεί με άνεση και δυστυχώς να προκαλέσει τον θάνατο ή και ανεπανόρθωτη ζημιά με μία και μόνο κίνηση. Είναι το αγαπημένο όπλο των περισσότερων δραστών κάθε τύπου.

Δεν μπορεί κάποιος να συνειδητοποιήσει τον τρόπο που κινείται το μαχαίρι και πως θα το αντιμετωπίσει, αν δεν ξέρει ποιες είναι αυτές οι κινήσεις. Με τέτοια ειδικά προγράμματα εκπαιδευόμαστε και εκπαιδεύουμε τα μέλη μας.

Όσο για το ραβδί (ρόπαλο, κλομπ, κομμάτι ξύλου και “κάθε” είδος άκαμπτου αντικειμένου) είναι ίσως το πιο κοινό “όπλο” που πιο εύκολα απ’ όλα τα άλλα, μπορεί να βρεθεί στο οικείο και στο γύρω περιβάλλον ή στον περιμετρικό χώρο μιας ενδεχόμενης συμπλοκής. Η γνώση στην χρήση του (ιδίως εναντίον πολλών αντιπάλων) αλλά και στην αντιμετώπιση του, είναι πάντα ωφέλιμη και χρήσιμη.

Παράλληλα, παραμένει μια συναρπαστική πολεμική τέχνη.

Spiritworks: Είπατε πως οι περισσότερες πολεμικές τέχνες δίνουν ελάχιστο βάρος στην εκπαίδευση αντιμετώπισης του μαχαιριού. Τι απαντάτε σε αυτό?

Μ.Κ.: Σέβομαι την άποψη του κάθε συνάδελφου και της κάθε τεχνοτροπίας, αλλά δεν συμφωνώ για πολλούς λόγους. Θα σου αναπτύξω τον πιο απλό και κατανοητό σε όλους. Πως μπορεί να μάθει για παράδειγμα ένας πυγμάχος να αντιμετωπίζει επιθέσεις λακτισμάτων, όταν δεν γνωρίζει να λακτίζει ο ίδιος;

Πώς θα εξασκηθεί ικανοποιητικά όταν στη προπόνηση του δεν δέχεται την ανάλογη πίεση από παρτενέρ που γνωρίζει να λακτίζει; Από την άλλη θεωρώ μεγάλο λάθος τον ισχυρισμό πως το μαχαίρι αντιμετωπίζεται ως προέκταση του χεριού! Τέτοιου είδους εκπαίδευση είναι πολύ επικίνδυνη και μακράν του ρεαλισμού.

Το μαχαίρι (δυστυχώς) είναι το πιο συνηθισμένο όπλο που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι της παραβατικότητας. Το σημαντικότερο για τον σπουδαστή είναι να καταλάβει, να εκτιμήσει και να κάνει κτήμα του, τον “σεβασμό” του FCS Greece στο μαχαίρι (και σε κάθε είδους λεπίδα).

Εμείς που εκπαιδευόμαστε στην μάχιμη χρήση και εφαρμογή των μαχαιριών, συνειδητοποιούμε όλο και περισσότερο πόσο επικίνδυνο είναι ένα μαχαίρι και πόσο πολύτιμη είναι η ζωή.

Παράλληλα με την συστηματική εκπαίδευση, διδασκαλία και εξάσκηση στην χρήση του μαχαιριού και στους τρόπους άοπλης αντιμετώπισης του, αποφεύγεται και εξαλείφεται πλήρως η υποτίμηση ΑΛΛΑ και η υπερτίμηση ενός αντιπάλου οπλισμένου με μαχαίρι.

Spiritworks: Και η εκπαίδευση στη μάχη Knife vs Knife που ωφελεί? Θα φέρει μαχαίρι ο αμυνόμενος μαζί του;

Μ.Κ.: Είμαι άνθρωπος που εξασκώ τις Πολεμικές Τέχνες επί 40 συνεχή χρόνια και πραγματικά κατανοώ, ότι είναι πολύ δύσκολο να καταλάβει κάποιος, που δεν έχει διδαχτεί μια τόσο εξειδικευμένη τεχνοτροπία όπως το FCS Greece, ότι ο σπουδαστής μας πολύ γρήγορα φτάνει στο σημείο να αντιμετωπίζει την οποιαδήποτε επίθεση με μαχαίρι, ακριβώς με τον ίδιο τρόπο είτε κρατάει μαχαίρι και ο ίδιος, είτε είναι άοπλος!

Μπορεί μόνο ως ανάγνωση να φαίνεται περίεργο ή αδύνατο να συμβεί, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα. Ακούω και διαβάζω για την υποτιθέμενη εκπαίδευση σε “μονομαχία” που πραγματεύονται οι ΦΠΤ!, Αλλά αυτή η άποψη στηρίζεται μόνο σε άγνοια για το πως είναι τα πράγματα ή σε προσπάθεια απόκρυψης ή αλλοίωσης της αλήθειας. Είναι πραγματικά ανόητο (κ φαντάζομαι ότι θα συμφωνήσουν όλοι-ες σε αυτό) να μην χρησιμοποιήσεις σε μια μάχη, όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν ή όταν το απαιτούν, το κλειδί σου, ένα στυλό, μια πιστωτική κάρτα, ένα cd, μια λίμα νυχιών κλπ

Ολα αυτά θα κινηθούν ενάντια στον οπλισμένο αντίπαλο με κινησιολογία λεπίδας ή στιλέτου και είναι “όπλα” που ο κάθε ένας φέρει επάνω του εντελώς νόμιμα!

Spiritworks: Ποια είναι τα οφέλη ενασχόλησης κάποιου με το FCS Greece κε Kοσσυβάκη;

Μ.Κ.: ΠOΛΛΑ και ποικίλα! . Στο FCS Greece δεν δημιουργούμε ούτε υπερόντα, ούτε ανίκητους Ράμπο και σε καμία περίπτωση ανθρώπους που επιζητούν ή επιδιώκουν την σύγκρουση.

Η σε πολλούς τομείς εξειδικευμένη γνώση που αποκτά κάποιος που μαθητεύει και σπουδάζει στο FCS Greece τον φέρνει σε αρμονία με τον εαυτό του, δεν φοβάται, δεν αισθάνεται την ανάγκη να αποδείξει τίποτα και πραγματικά δεν έχει το παραμικρό πρόβλημα να απεμπλακεί από δυσάρεστα περιστατικά, συμπλοκές και τσακωμούς.

Ο κάθε σπουδαστής του FCS Greece γίνεται μέλος μιας ολοένα αυξανόμενης, αγαπημένης και ενωμένης οικογένειας των Μαχητικών τεχνών, ενός ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος, που συνεχώς εξελίσσεται και αναπτύσσεται, ενός στυλ που εξειδικεύεται πλήρως στα γνωστικά αντικείμενα του, και αποκτά ΟΛΑ τα οφέλη της γνώσης, της σπουδής, της εκπαίδευσης και της εξάσκησης στην ρεαλιστική και πρακτική αυτοάμυνα.

Στον κόσμο που ζούμε ο άνθρωπος είναι πολύ απασχολημένος και διαθέτει λίγο χρόνο, ενέργεια και χρήμα για να διανέμει για τον σκοπό της αυτοπροστασίας του.

Το FCS Greece εξασφαλίζει γρήγορα, ακίνδυνα, χρήσιμα και λειτουργικά αποτελέσματα (και) σε αυτό τον σκοπό.

Spiritworks: Tο FCS Greece είναι η μόνη Φιλιππινέζικη πολεμική τέχνη που εξασκείτε – διδάσκετε;

M.K.: Oχι. Το 2010, έφερα στην Ελλάδα, και πάλι για πρώτη φορά, συγκεκριμένα σε όλα τα Βαλκάνια, το Modern Arnis, την δημοφιλέστερη και πιο διαδεδομένη Φιλιππινέζικη Πολεμική τέχνη παγκοσμίως, φιλοξενώντας στην χώρα μας, τον Αρχηγό κόσμου και υιό του ιδρυτή της, Dr Remy P. Presas και τον Αμερικανό Master Patrik Armigio για 7 ημέρες.

Εξετάστηκα επιτυχώς για τον βαθμό Μodern Arnis Senior Instructor (Lakan Antas Tatlo) και ανέλαβα την Αντιπροσώπευση και την τεχνική Διεύθυνση της MARPPIO για τα Βαλκάνια και την Κύπρο. H σχολή μου είναι η μοναδική στα Βαλκάνια με την αναγνώριση από την οικογένεια του Grand Master Remy A. Presas (Iδρυτής του Modern Arnis)

Με τιμή μπορώ να αναφέρω, πως είμαι ο μοναδικός Έλληνας που κατέχω τον τίτλο και τον βαθμό του Εκπαιδευτή, σε δύο Φιλιππινέζικες Πολεμικές τέχνες.

Επίσης διδάσκω ως μέρος του FCS Greece, αλλά και ως αυτεξούσιο στυλ, το Panantukan και φυσικά το Tactical Training, το οποίο δεν είναι Φιλιππινέζικο, εντούτοις είναι επηρεασμένο αρκετά από την Φιλιππινέζικη τεχνοτροπία.

Spiritworks: Μου είπατε για ένα διεθνές project που ετοιμάζετε. Πείτε μας γι αυτό.

Μ.Κ.: Για την ακρίβεια βρίσκομαι στην τελική ολοκλήρωσή του, και θα είμαι σε θέση να το παρουσιάσω στην τελική του μορφή, μέσω του διαδικτύου στις επόμενες ημέρες.

Είναι κάτι που δουλεύω αρκετό καιρό, ορμώμενος από διάθεση προσφοράς για τον χώρο που αγαπώ και υπηρετώ πιστά, αλλά και αφουγκραζόμενος ένα κενό που επικρατεί στον διεθνή χώρο των ΦΠΤ.

Μετά από πολλή σκέψη και συνομιλίες με αρκετούς συναδέλφους από διάφορα κράτη, ίδρυσα την παγκόσμια Ομοσπονδία W.A.K.E.S (World Arnis Kali Eskrima Society) και τη διεθνή κοινότητα FMA BROTHERHOOD με στόχο να προωθήσω τις Φιλιππινέζικες Πολεμικές τέχνες σε όλο τον κόσμο, σε ένα καινοτόμο διοικητικό και εκπαιδευτικό επίπεδο με πρωτοφανή επαγγελματική οργανωτική ανάπτυξη και δομή.

Είναι η πρώτη επίσημη αναφορά που κάνω γι’ αυτό. Σύντομα η επίσημη ιστοσελίδα θα είναι ανοιχτή για τον κάθε ενδιαφερόμενο.

Spiritworks: Κλείνοντας αυτή την ομολογουμένως μεγάλη συνέντευξη, τι θα θέλατε να τονίσετε;

Μ.Κ.: Προτρέπω τον κάθε φίλο και φίλη των Πολεμικών τεχνών, ανεξάρτητα από ποια τεχνοτροπία ή μέθοδο ακολουθεί και όποιο βαθμό και αν κατέχει, να γνωρίσει το FCS Greece.

Ας επισκεφτεί μια από τις εστίες εκπαίδευσης της τέχνης ή ας συμμετάσχει σε ένα από τα ανοιχτά σεμινάρια μου και ας μορφώσει την προσωπική του άποψη και γνώμη. Είναι νομίζω ο πιο ασφαλής τρόπος για κάθε ενδιαφερόμενο.

Στο FCS Greece υποστηρίζουμε πως το εκπαιδευτικό πρόγραμμά μας, έχει και μπορεί να προσφέρει πολλά και σημαντικά οφέλη σε κάθε ασκούμενο, ακόμα και σε αυτούς που δεν ασχολούνται καθόλου με την οπλομαχία!

Οι επιρροές από διαφορετικές τεχνοτροπίες και στυλ ΦΠΤ, οι σύγχρονες αντιλήψεις για τις εξελίξεις στην αυτοάμυνα σήμερα, ο καινοτόμος σχεδιασμός και η δομή των προγραμμάτων μας που είναι δοκιμασμένα στον χρόνο και δομημένα με τα υψηλότερα πρότυπα, η πρωτοπορία μας σε πάρα πολλά πεδία… αλλά περισσότερο η πολύχρονη εκπαιδευτική εμπειρία μου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, βοήθησε το FCS Greece Program να εξελιχθεί με τέτοιο τρόπο, που να ξεχωρίζει απ' όλα τα υπάρχοντα στυλ ΦΠΤ στην Ελλάδα.

Τους καλώ να ενταχθούν, στην οικογένεια ενός από τους πιο οργανωμένους ιδιωτικούς οργανισμούς Πολεμικών τεχνών στην Ελλάδα, και να εκπαιδευτούν στο πρόγραμμα της γρηγορότερα αναπτυσσόμενης και από τις πλέον εξελισσόμενες Φιλιππινέζικες Μαχητικές τέχνες στη χώρα μας, με την μεγαλύτερη εξειδίκευση (στους τομείς της)

Τους καλώ να επισκεφτούν το επίσημο website μας, στην διεύθυνση www.fmagreece.com και www.fcsgreece.net

Spiritworks: Κε Κοσσυβάκη, σας ευχαριστούμε πάρα πολύ για την συνέντευξη που μας παραχωρήσατε. Ηταν μεγάλη μας τιμή και σας ευχόμαστε τα καλύτερα.

Μ.Κ.: Εγώ ευχαριστώ το Spiritworks, για την ευκαιρία να επικοινωνήσω το FCS Greece και την δουλειά μου. Εύχομαι σε σας την καλύτερη πορεία και σε όλους του εμπλεκόμενους, από κάθε πόστο, με τις πολεμικές τέχνες και τα μαχητικά αθλήματα, υγεία και διαδρομή που θα την εξουσιάζει η αγάπη τους για τον χώρο.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

"Θα χαρούμε να διαβάσουμε το σχόλιό σου"